mileniali

Milenialii: impactul celei mai numeroase generatii de angajati pe piata muncii

Potrivit firstup, in anul 2025 se preconizeaza ca un procent de 75% in forta de munca globala sa fie reprezentat de mileniali. Cunoscuti si ca generatia Y, fiind situati intre generatia X si generatia Z, euronews ii declara niste „nomazi digitali”, fiind martori la aparitia si evolutia tehnologiei din perioada anilor 80-90. Deoarece este cea mai extinsa generatie de angajati, exista numeroase studii despre acestia si modul lor de lucru, dorintele si obiceiurile lor. Vom vedea care sunt punctele lor forte, dar si dezavantajele care pot afecta intreaga piata a muncii globale.

Milenialii ca angajati

Milenialii sunt responsabili, increzatori, deschisi si  perseverenti. Curiosi din fire, 71% dintre acestia folosesc internetul ca sursa de informatii. Acestia isi schimba locurile de munca mai des decat orice alta generatie mai in varsta. Astfel, potrivit studiului Gallup, 6 din zece mileniali spun ca in prezent cauta noi oportunitati de angajare. Acelasi procent sustine ca echilibrul intre profesie si viata personala este extrem de important. Oportunitatile de invatare si dezvoltare la locul de munca sunt extrem de importante pentru mileniali atunci cand isi cauta locuri de munca noi sau decid sa ramana in cele actuale. Procentul milenialilor care prioritizeaza oportunitatile de avansare este mai mare cu 2% decat al celor care prioritizeaza remuneratia. Ei urmaresc mereu sa se potriveasca in rolul pe care il detin si in echipa din care fac parte. 54% dintre acestia sustin ca motto-ul „ce stiu sa fac, fac bine” este foarte important pentru o pozitie la locul de munca de care sa fie mandri.

Angajati, dar nu dedicati, si nici pe deplin multumiti

Milenialii sunt muncitori si de incredere, dar nu sunt dedicati muncii lor, ci mai degraba consumatori activi deconectati, potrivit Gallup. 55% dintre acestia nu sunt angajati dedicati muncii lor din cauza incapatanarii si a dorintei constante de „se poate mai bine”. Milenialii sunt generatia cea mai putin implicata la locul de munca, visul lor fiind mai mult decat obtinerea unui job cu beneficii extra, ei dorind sa-si indeplineasca un scop semnificativ al vietii. Acestia pot depune efort la locul de munca, dar nu si pasiune sau energie. Un alt studiu Gartner despre mileniali si technologie ne arata cum acestia sunt cei care vor sa petreaca cel mai putin timp la birou in comparatie cu generatia X sau Baby Boomers. Neimplicarea acestora este o mare pierdere pentru organizatii. Gallup estimeaza ca aceasta fluctuatie de personal in randul milenialilor, din cauza lipsei de implicare, costa economia Statelor Unite aproximativ 30,5 miliarde de dolari anual. Tot datele ne arata ca 21% dintre mileniali declara ca si-au schimbat locul de munca in ultimele 12 luni, ceea ce reprezinta de peste 3 ori numarul non-milenialilor. Studiul Deloitte despre valorile mileniale arata cum majoritatea milenialilor din intreaga lume sustin ca valorile lor sunt diferite fata de cele ale organizatiilor care „nu au nicio ambitie in afara de a castiga bani”.

Calitatea managementului

Calitatea managementului este strans legata de reputatia sau cultura organizationala a companiei, iar 58% din generatia Y doresc sa lucreze pentru niste manageri de incredere care sa-i indrume pe toti in aceeasi directie si scop. Implicarea si dedicarea milenialilor creste numai in cazul in care acestia se inteleg si sunt pe deplin de acord cu managerul lor, datorita interactiunilor si in special a feedback-ului constant. Relatia dintre mileniali si sefii lor este strict una colegiala, care se manifesta strict la birou. Tot Gallup ne arata cum doar 29% dintre mileniali se simt confortabil sa discute despre viata personala cu managerul lor, iar cei 61% care simt ca pot discuta cu managerul lor despre probleme care nu tin de munca au intentia sa ramana in organizatia lor cel mult inca un an. Doar 43% din mileniali stiu la ce sa se astepte din partea colegilor, de aceea din pacate alinierea lor cu restul echipei este aproape inexistenta. Ei isi doresc cu adevarat sa colaboreze cu colegii numai in cazul in care managerul lor este cel care ii indruma spre comunicare si lucru in echipa. De altfel, milenialii sunt o fire destul de individualista, insa sunt deschisi sa cunoasca si alte viziuni.

Leave a Comment

Solicita o oferta!

Meniu

Newsletter

Abonati-va la newsletter-ul Smartree pentru a fi la curent cu toate noutatile din domeniul HR
Sunt de acord cu prelucrarea adresei de e-mail doar pentru asigurarea serviciului de Newsletter, conform cu Politica de Confidentialitate.

Parteneriate

About ADP (NASDAQ – ADP) Designing better ways to work through cutting-edge products, premium services and exceptional experiences that enable people to reach their full potential. HR, Talent, Benefits, Payroll and Compliance informed by data and designed for people. Learn more at www.adp.com. ADP, the ADP logo, and Always Designing for People are trademarks of ADP, LLC.

Suntem membri

aramt-member

Certificate

iso9001-2015
iso27001-2013