Relatia intre angajat si angajator a devenit mai flexibila in prezent si angajatorul este mai atent la necesitatile salariatilor si ofera o gama larga de beneficii, spun expertii. Oricum, o tendinta curenta care modifica intr-un anumit fel relatia dintre cele doua parti este data de contractele de munca temporara. In ultimii ani, din ce in ce mai multe companii care activeaza pe piata romaneasca au ales sa lucreze prin leasing de personal pentru proiecte in loc de contractele individuale de munca.
“Acest lucru ofera angajatorilor flexibilitate in termeni de cerere si oferta pentru produsele sau serviciile lorfata deefectiv,” Adrian Stanciu, CEO al Smartree Romania, a declarat pentru The Diplomat. “Totodata, acest tip de contracte permite potentialilor angajati sa aiba acces la diferite aspecte ale business-ului, sa obtina experienta si astfel sa utilizeze noi mijloace pentru a-si construi cariera.”
In 2013, compania de HR Smartree Romania a obtinut mai mult de 32 de milioane de lei (9,16 milioane euro) cifra de afaceri, in crestere cu 20 la suta in comparatie cu anul 2012. Incepand cu anul 2000, compania a avut o crestere constanta, potrivit lui Stanciu, devenind un lider de piata in salarizare si administrare de personal, pe segmentul outsourcing si astazi are 87 de angajati interni. In 2010, Smartree a devenit prima companie din Romania care a fost cumparata de fondul de investitii Enterprise Investors si a inceput o alta linie de afaceri majore, munca temporara.
In ultimii 14 ani, Smartree Romania a deschis birouri regionale in Cluj-Napoca, Pitesti, Timisoara si Constanta si a dezvoltat solutii de management HR, inclusiv SmartSuite si MyStaff. “Fiecare se adreseaza nevoilor clientilor, dar intotdeauna in contextul business-ului lor,” spune CEO-ul. “Nu avem o solutie aplicabila tuturor, dar platformele se adreseaza diferitelor necesitati de business. In timp ce un jucator mare in productie are nevoie de o solutie flexibila de payroll care poate modifica intrarile in orice moment, unul din domeniul medical va avea nevoie sa planifice turele pentru sute de angajati.”
Compania a avut putini clienti la inceput, dar numarul acestora a inceput sa creasca prin adaugarea de nume mari in doar cateva ani, precum Honeywell Garrett, Ericsson si McDonald′s. Gestionand procesul de salarizare pentru mai mult de 40.000 de angajati ani clientilor lunar, compania are peste 150 de clienti astazi, din aproape toate industriile: financiar si asigurari, automotive, medical si farmaceutic, retail, productie, energie si FMCG. “In acest ani dorim sa ne extindem amprenta geografica si sa fim mai aproape de noi piete regionale,” “spune Stanciu. “Obiectivul pentru urmatorii ani este sa crestem in continuare business-ul, sa obtine mai multa expertiza in toate domeniile de business, sa fim in continuare prima alegere ca furnizor pentru companiile romanesti si multinationale, dar totodata sa ramanem acelasi partener HR strategic, cu picioarele pe pamant.”
Vezi articolul original in The Diplomat.
Te-ar mai putea interesa si:
Smartree Romania se extinde printr-un birou teritorial in Cluj
Studiu HR Club: Smartree Romania, prima alegere in servicii de administrare HR
De ce sa investesti intr-un soft de resurse umane?