Big Data in HR a incetat de mult timp sa fie doar un trend pe care companiile il bifeaza in prezentari cu tertii sau la final de an. Datele inseamna informatie, iar informatia analizata dupa metrici si algoritmi bine stabiliti ofera solutii.
Raspunsurile la toate intrebarile “BIG” din evolutia unei companii se gasesc in Big Data.
- Cum sa cresti gradul de satisfactie la job asigurand un nivel optim de retentie?
- De ce aleg angajatii alta companie?
- Cat de utile sunt investitiile in training-uri?
- Care sunt top-performerii?
- Ce ii motiveaza sau demotiveaza pe acestia si ce asteptari au de la angajator?
Daca acum cativa ani Big Data era un instrument comun in actiunile specialistilor de marketing & comercial, acum este randul departamentelor de resurse umane sa foloseasca informatii pretioase pentru a identifica si a pune in aplicare solutiile la intrebarile de mai sus.
Big Data a devenit o necesitate. Acum, si in HR.
Nu o spunem noi, ci studiile relevante, cu cifre si statistici solide la baza. Potrivit unui studiu SAS, realizat pe un esantion de circa 1.300 organizatii, peste 6.400 de companii cu mai bine de 100 angajati vor implementa, pana in 2018, analize Big Data. Mai mult, alta cercetare realizata pe un esantion de peste 1.000 companii a aratat ca analiza de date se afla in top 3 investitii tehnologice alocate HR-ului.
Care sunt, concret, problemele ce pot fi rezolvate prin analiza Big Data? De la gradul de satisfactie al angajatilor, la rata de retentie, identificarea top performerilor, a angajatilor demotivati si cauzele demotivarii sau a motivelor pentru care unii aleg sa schimbe angajatorii.
Unul dintre cele mai eficiente instrumente ce poate fi transformat in Big Data, prin care compania poate intelege de ce un performer a ales sa plece, respectiv, cum poate evita situatii similare, este interviul de exit. Printr-un chestionar pus la dispozitie in timpul interviului, compania poate colecta date vitale, mai ales ca peste 70% dintre respondenti vor oferi raspunsuri sincere.
Astfel, daca motivele tin de relatia cu seful direct, programele de training, mediul de lucru, cultura organizationala sau planul de crestere in cariera pus la dispozitie, centralizarea si analiza acestor chestionare pot ajuta compania sa optimizeze procese si sa inteleaga modul in care se raporteaza diverse tipologii de angajati la organizatie.
Mai mult, daca in afara interviului de exit, compania ar recurge la colectarea de feedback constant de la angajati, pe modelul unui chestionar pentru angajat transformat in Big Data, anumite probleme ce afecteaza gradul de retentie ar putea fi prevenite.
Big Data ofera perspective extrem de importante daca este aplicata inclusiv pe interviurile de angajare. Potrivit unui studiu realizat de Silicon Valley Bank, 90% din companiile intervievate au afirmat ca cea mai mare problema cu care se confrunta este cum si unde gasesc talente pentru a-i angaja. Raspunsul la aceasta intrebare se afla tot in Big Data.
In ultimii 12 ani, departamentele de HR si managerii de resurse umane ai unor corporatii de top, precum Xerox sau Google, au utilizat analiza de date pentru a injumatati costurile cu angajatii, a atrage talente de top, a-i fideliza si a-i retine pe termen cat mai lung.
Daca in trecut instrumentele de identificare si retentie a talentelor erau testele de IQ, aptitudini sau chiar teste psihologice, in prezent, Big Data a devenit noua abordare in angajarea stiintifica, pentru ca le permite recruiterilor sa intrebe daca un candidat ar putea fi cea mai buna optiune posibila pentru un job.
Big Data poate oferi, de asemenea, informatii surprinzatoare vizavi de motivele pentru care angajatii aleg sa ramana pe termen lung la un loc de munca. De exemplu, cand gigantul Xerox i-a intrebat pe candidatii la job care este distanta medie intre casa si locul de munca, a identificat o asociere profunda a acestui element cu gradul de retentie si implicare la locul de munca.
Big Data este directia normala in HR, care identifica, clarifica si imbunatateste toate procesele cu si despre cea mai importanta resursa a unei companii – oamenii.
Surse: Entrepreneur.com, Forbes.com.
Sursa foto: www.mrscompany.com