genZ

Generatia Z, fata in fata cu piata muncii

Conform unui studiu publicat la inceputul acestui an de iHire.com, care a implicat 1.093 de tineri din generația Z si 252 de angajatori din SUA, aproape 7 din 10 tineri au un loc de munca ideal pe care spera sa-l obtina in urmatorii 10 ani. Majoritatea tinerilor din generatia Z au mentionat ca au un “dream job” si doresc ca acest rol sa ofere un mediu de lucru pozitiv, salariu echitabil, flexibilitate si autonomie. In Romania, conform celui mai recent studiu Smartree, descoperim receptivitatea pozitiva a pietei muncii in ansamblu fata de generatia Z. Doar 2% dintre specialistii HR si 7% dintre angajati au declarat ca au evitat sa lucreze cu tineri din aceasta generatie, ceea ce demonstreaza o deschidere catre diversitate si o dorinta de a valorifica potentialul noilor sositi pe piata muncii.

Productivitatea urmata de beneficii

Alte studii recente au evidentiat cum generatia Z, crescuta intr-o era flexibila si digitalizata, priveste punctualitatea la job mai relaxat, focusul lor fiind pe productivitate si rezultate. Prin contrast, 70% dintre membrii generatiei baby boomers, obisnuti cu reguli stricte, asociaza punctualitatea cu respectul si profesionalismul. Conform studiului iHire, generatia Z si-a exprimat, de asemenea, preferintele privind aranjamentul ideal de lucru, majoritatea celor chestionati dorind sa lucreze la birou, nu la distanta. Mai putin de 20% doresc un job complet la distanta. Un alt studiu realizat de Benify ne arata ce dorinte ar adauga pe lista tinerii din generația Z pe langa programul flexibil, si pe primul loc avem asigurarea meselor (17%), urmat de discounturi pentru produse de larg consum (16%), beneficii care incurajeaza echilibrul dintre viata profesionala si cea personala (14%) si beneficii de mobilitate (mașini, biciclete, transport public) (12%).

Confruntand stereotipurile

31% dintre manageri sustin ca evita angajarea unei persoane din generatia Z, in locul unei persoane mai in varsta, potrivit ResumeBuilder. Managerii de recrutare spun ca, in timpul procesului de angajare, membrii generatiei Z cer prea multi bani (42%), nu au abilitati de comunicare (39%) si nu par implicati (33%). Totusi, membrii generatiei Z cu studii relevante si experienta in munca sunt mai susceptibili sa fie luati in considerare de managerii de recrutare, care altfel evita sa angajeze candidati din această generatie.

Studiul Smartree arata ca desi integrarea tinerei generatii este in general reusita, se remarca totusi anumite dificultati specifice. Departamentele de HR, de exemplu, sunt cele care par a se confrunta cu o oarecare reticenta in legatura cu adaptarea strategiilor de management la nevoile si cerintele generatiei Z (36%). Pe de alta parte, nu toate concluziile studiilor au fost negative. Multi dintre angajatori au descris generatia Z ca fiind priceputa in tehnologie, cu o gandire analitica, abilitati de comunicare si spirit antreprenorial.  Majoritatea specialistilor HR (44%) si a angajatilor/candidatilor (48%) s-au declarat multumiti de modul in care se integreaza generatia Z in mediul profesional, aducand un suflu nou echipelor, conform Smartree.

Viata personala si viata profesionala

Un alt studiu recent, concluzioneaza ca si o singura cerinta venita prin mesaj din partea managerului direct dupa terminarea orelor de program ar putea declansa o posibila demisie a milenialilor. Dar si generatia Z are o limita bine definita intre viata personala si munca. Cu toate ca poate parea cam drastic, tinerii de azi sunt crescuti si incurajati sa comunice liber, sa-si exprime punctul de vedere si sa fie usor mai siguri pe ei cand vine vorba de cat de importanta este viata privata pentru ei. Potrivit Benify, 60% din exponentii celei mai tinere generatii de pe piata muncii spun ca au un echilibru bun intre munca si viata privata. Acestia pot refuza foarte usor sa faca favoruri sau alte mici taskuri daca acestea nu sunt in fisa postului. Cum spuneam si anterior, tinerii tind catre un program flexibil si lejer, in defavoarea unuia 9:00 la 17:00.

Leave a Comment

Solicita o oferta!

Meniu

Newsletter

Abonati-va la newsletter-ul Smartree pentru a fi la curent cu toate noutatile din domeniul HR
Sunt de acord cu prelucrarea adresei de e-mail doar pentru asigurarea serviciului de Newsletter, conform cu Politica de Confidentialitate.

Parteneriate

About ADP (NASDAQ – ADP) Designing better ways to work through cutting-edge products, premium services and exceptional experiences that enable people to reach their full potential. HR, Talent, Benefits, Payroll and Compliance informed by data and designed for people. Learn more at www.adp.com. ADP, the ADP logo, and Always Designing for People are trademarks of ADP, LLC.

Suntem membri

aramt-member

Certificate

iso9001-2015
iso27001-2013