Aceasta a subliniat ca munca in sistem remote este intalnita in special in companiile a caror activitate se poate desfasura intr-un alt spatiu decat cel de la birou, fara a afecta realizarea responsabilitatilor din fisa de post si fara a influenta calitatea rezultatelor. Astfel, in aceasta categorie intra domeniile IT, contabilitate, Call-Center, telemarketing sau chiar HR.
Raportat la angajatii cel mai mult atrasi de acest sistem, tinerii sunt cei mai motivati de modalitatea de lucru remote. Explicatia este ca acestia sunt mult mai deschisi si independenti, pun mult mai mult accent pe timpul liber, asumandu-si direct acest mod de lucru. Pe de alta parte, generatiile anterioare, angajatii peste 40 ani, sunt mult mai retinuti in aceasta abordare. Acestia s-au dezvoltat profesional intr-un alt mediu de lucru, asociind de cele mai multe ori eficienta activitatii cu un control strict si direct al superiorului ierarhic.
Avantajele “serviciului de acasa” “Asa cum spuneam, unul dintre motivele ce a dus la o crestere a ratei de adoptie a acestui stil de lucru este reprezentat de beneficiile pe care le-au perceput mai ales companiile, principalul fiind reducerea costurilor”, a mai spus Raluca Penes. Potrivit afirmatiilor sale, in primul rand, angajatorul isi va reduce cheltuielile cu spatiul oferit birourilor si cu utilitatile aferente, transportul angajatilor, masa de pranz. In acelasi timp, angajatii nu vor mai pierde timp in trafic in drum spre si de la birou, nemafiind supusi stresului cauzat de distanta. In plus, munca de acasa le va crea acestora confortul necesar si ocazia de a petrece mai mult timp cu familia, devenind astfel mult mai productivi si multumiti de stilul lor de viata. In ceea ce priveste dezavantajele, exista riscul ca managerul direct sa piarda controlul asupra activitatii unui angajat care lucreaza de acasa. Echipa, ca si cultura organizationala, poate avea, de asemenea, de suferit din cauza lipsei unei comunicari informale intre colegi, a unei socializari directe. Raportat la salarii insa, pentru angajatii care lucreaza remote nu exista o diferentiere. Aceasta se poate vedea doar la nivel de beneficii, fiind excluse bonurile de masa sau decontarea transportului. “Este important de retinut ca, desi lucreaza de acasa, companiile trebuie sa ofere angajatului toate instrumentele necesare desfasurarii activitatii – laptop, telefon, masina, daca este cazul, etc. In plus, angajatorul trebuie sa se asigure ca salariatul are toate conditiile de lucru conform fisei de post, fiind responsabil de acest aspect”, a incheiat Raluca Penes. Sursa: Zf.ro