Cum sa lucrezi eficient de acasa

Ne aflam intr-o perioada in care majoritatea companiilor au in vedere optiunea de “remote work” pentru angajatii sai, in functie de posibilitatea asigurarii continuitatii tuturor fluxurilor interne, prin acest mod de lucru. Este o masura temporara care are drept scop limitarea contactelor sociale si prevenirea raspandirii virusului COVID-19.

Chiar daca unii dintre noi suntem familiarizati cu acest mod de lucru, l-am experimentat pentru un numar mult mai mic de zile si in consecinta l-am perceput ca fiind un beneficiu pe care ni-l acorda angajatorul. Dar in contextul actual, situatia este total diferita, companiile trecand printr-o mare provocare, atat din punct de vedere legislativ, cat si functional.

 

In functie de unghiul din care privesti, exista o serie de avantaje si dezavantaje asociate muncii de la domiciliu: 

Ne putem bucura de timpul pe care nu il mai pierdem zilnic in trafic, atat dimineata cat si seara, inclusiv de o ora de trezit mai intarziata. Pentru multi dintre noi timpul petrecut cu familia este foarte important, iar lipsa traficului, a mijloacelor de transpot aglomerate, nu ne mai impacteaza sanatatea, prin evitarea unor stari de oboseala generate de trafic.

Este o perioada in care putem profita de acest timp castigat, tocmai pentru a stabili si o balanta intre viata personala si cea profesionala si pentru a ne reconecta cu membrii familiei.

Confortul pe care il avem acasa poate reprezenta, de asemenea, un avantaj. Te simti mult mai bine in mediul tau personal, iti poti alege singur locul de unde vei lucra (bucatarie, pat, birou), inclusiv vestimentia. Nu va mai exista intrebarea zilnica “Maine cu ce ma voi imbraca”, mai ales in cazul femeilor. 🙂

Poti reduce cheltuielile pe care intr-o zi obisnuita la birou le poti avea. Stim bine ca exista multe tentatii culinare, sanatoase sau mai putin sanatoase.

Dar exista si o serie de aspecte de care trebuie sa tinem cont in momentul in care lucram de acasa. Pe termen lung, si nu numai, putem resimti o scadere a eficientei si a productivitatii individuale, care implicit se va reflecta si in performanta companiei. De asemenea, unii dintre noi, in lipsa unei interactiuni zilnice si a lucrului in echipa ar putea resimti un sentiment acut de izolare.

Pentru a depasi aceste momente, trebuie sa comunicam in permanenta cu colegii si cu managerul direct pe statusul proiectelor in care suntem implicati. Skype-ul sau alte mijloace de comunicare ne sunt de mare ajutor in aceasta perioada.

Foarte importante sunt si organizarea riguroasa si respectarea programului zilnic, incercand sa ne ghidam dupa deprinderile de la birou, inclusiv in luarea pauzelor. Vom urmari aceeasi abordare de multitasking si aceeasi prioritizare de responsabilitati. Faptul ca managerul direct nu este langa tine fizic si nu iti poate monitoriza direct activitatea, nu inseamna ca vom lasa timpi morti sau vom amana sarcinile pe care le avem. Cu cat acestea vor fi intarziate mai mult, cu atat mai mult ne vom simti ulterior supraincarcati, stresati si frustrati.

In acelasi timp, este bine sa evitam elementele care ne pot distrage atentia cand lucram de acasa, precum treburile casnice sau alte activitati. Nu vom face decat sa eliminam barierele intre viata profesionala si cea personala si sa nu finalizam task-urile in niciunul dintre planuri. Vom sfarsi prin a lucra haotic, poate in unele cazuri cu mult peste media orelor de program, situatia ce va genera din nou nemultumiri.

Ca si o ultima recomandare, trebuie sa evitam capcana timpului petrecut in social media. Ne aflam intr-o era a tehnologiei si avem din ce in ce mai mult tentatia de a verifica anumite site-uri de socializare, uneori chiar si din instinct. Este o modalitate prin care ne putem pierde concentrarea la activitatile noastre zilnice. Retelele de socializare trebuiesc utilizate cu moderatie, eventual dimineata sau in timpul pauzelor, asigurandu-ne ca nu au un impact in productivitatea noastra.

Leave a Comment

Solicita o oferta!

Meniu

Newsletter

Abonati-va la newsletter-ul Smartree pentru a fi la curent cu toate noutatile din domeniul HR
Sunt de acord cu prelucrarea adresei de e-mail doar pentru asigurarea serviciului de Newsletter, conform cu Politica de Confidentialitate.

Parteneriate

About ADP (NASDAQ – ADP) Designing better ways to work through cutting-edge products, premium services and exceptional experiences that enable people to reach their full potential. HR, Talent, Benefits, Payroll and Compliance informed by data and designed for people. Learn more at www.adp.com. ADP, the ADP logo, and Always Designing for People are trademarks of ADP, LLC.

Suntem membri

aramt-member

Certificate

iso9001-2015
iso27001-2013