Abonamente de sport, spa si relaxare, tichete de masa si de cadouri si abonamentele medicale sunt in continuare printre cele mai intalnite beneficii oferite angajatilor. Potrivit Smartree, unul dintre liderii din Romania pe piata de externalizare a proceselor de HR, beneficiile acordate de catre angajatorii romani au devenit tot mai variate si creative ca metoda de retentie si fidelizare a angajatilor. Daca pana acum cativa ani doar tichetele de masa sau decontarea transportului erau incluse in pachetul de bonificatii, in prezent, angajatorii ofera un sistem mult mai complex din acest punct de vedere: tichete cadouri, abonamente medicale, abonamente la saloane de SPA – infrumusetare, de sport, excursii platite, camere de relaxare, fructe la birou. La acestea se adauga inclusiv posibilitatea de a lucra de acasa sau optiunea de a achizitiona produse si servicii la preturi reduse. „Beneficiile reprezinta un instrument solid de motivare a angajatilor, de stimulare a performantei si de pastrare, pe termen lung, a loialitatii lor in cadrul companiilor, dar si de atragere a noi candidati implicati in procesele de recrutare. Implementat intr-un mod coerent, corect si transparent, si tinandu-se cont de tendintele din piata, dar si de resursele disponibile ale companiilor, acest sistem de bonusare poate conduce la o retentie sporita a angajatilor”, a declarat Raluca Penes, HR Coordinator Smartree. Conform statisticilor Smartree, valoarea medie a beneficiilor oferite de companii la nivelul anului 2017 a a fost mai mare cu 11% fata de media anului precedent, cu o crestere de 25% in decembrie 2017 comparativ cu decembrie 2016. Cresterea inregistrata de-a lungul anului a fost determinata de implementarea programelor de bonusare de catre companiile care s-au adaptat rapid la cerintele din piata cu scopul fidelizarii propriilor angajati, dar si cu obiectivul de a atrage alti candidati din piata. In 2017, 79% dintre companiile clienti Smartree au oferit diverse beneficii angajatilor, in crestere cu 4% fata de anul precedent, in timp ce 8% dintre acestia au oferit beneficii in mod diferentiat, in functie de politica fiecarei entitati din grup. Un procentaj de 13% dintre clientii Smartree nu au oferit beneficii anul trecut propriilor angajati. “Avand in vedere ca piata ofertelor de munca a fost una foarte competitiva in 2017, din ce in ce mai multe companii au implementat noi sisteme de beneficii, prin extinderea acestor politici la nivelul tuturor departamentelor. In acelasi timp, sunt si companii multinationale care deja si-au facut cunoscuta decizia de a intra in 2018 pe piata din Romania, aspect care va determina actualii angajatori sa pastreze si sa adapteze continuu aceste sisteme de beneficii, pentru motivarea angajatilor existenti, dar si pentru atragerea de noi potentiali candidati”, a adaugat Raluca Penes. Pentru anul curent reprezentantii companiei estimeaza o crestere de 10% in ceea ce priveste valoarea medie a bonusurilor acordate angajatilor, pe fondul unei piete a muncii tot mai dinamice. De asemenea, in 2018, angajatorii vor cauta metode tot mai neconventionale de a-si fideliza membrii echipelor, cu accent pe optiuni de natura non-financiara a pachetului de beneficii.