Intr-o era in care oamenii isi doresc ca orice interactiune la locul de munca sa se desfasoare mai rapid, cu informatia disponibila imediat, intr-un format modern si digitalizat, companiile identifica frecvent nevoia de implementare de platforme de relationare intre HR, management si colectivul de angajati, care sa bifeze toate cele enumerate mai sus.
Astfel, platformele de tip Employee Self-Service (ESS) au devenit din ce in ce mai populare, avand rolul de a mentine o conexiune eficienta intre manageri, angajati si departamentul de resurse umane. Ideea de Self-Service se transpune in independenta pe care aceasta platforma o ofera angajatilor, printr-o multitudine de functii precum: vizualizarea cererilor de concediu si a statusului lor, vizualizarea fluturasului de salariu, a contractelor de munca si a valabilitatii documentelor de identitate ale angajatilor, vizualizarea organigramelor si chiar interactiunea sociala intre colegi.
Informare, interactiune, implementare
Platformele de tip Employee Self-Service (ESS) au avut ca rol initial acoperirea nevoilor de baza ale angajatilor – acordarea de zile de concediu legal sau de zile libere conform politicii companiei sau conform prevederilor legale privind anumite evenimente din viata angajatului.
Ulterior acestea au evoluat atat in sprijinul departamentului de resurse umane – eliminarea timpilor de receptie si procesare de cereri din partea angajatilor, acestia avand posibilitatea de a-si decarca singuri adeverinte, documente utile sau fluturasi de salariu, cat si in directia sporirii gradului de independenta al angajatilor, prin reducerea timpului de asteptare in cazul diverselor cereri adresate catre HR, sau in cazul eliberarii de documente specifice de resurse umane.
Pe langa faptul ca fluturasul de salariu se afla acum la doar un click distanta, prin intermediul platformelor de tip Employee Self-Service (ESS) avansate, angajatii pot vizualiza stadiul cererilor pentru zilele de concediu, numarul de zile ramase de efectuat pana la sfarsitul anului, precum si zilele de weekend si sarbatori legale, pentru a facilita procesul de planificare a unui concediu pe o perioada mai indelungata.
In plus, platformele de tip Employee Self-Service (ESS) au evoluat prin incorporarea unor caracteristici asemanatoare retelelor de socializare cunoscute. Angajatii isi pot popula o pagina de profil cu date personale (data nasterii, data angajarii, telefon, email etc.), poza si o sectiune pentru descriere, cu skill-uri si hobby-uri. Acestia pot accesa orice profil al colegilor din compania din care fac parte, pentru a putea descoperi usor aspecte precum: pozitia ocupata, managerul in a carui subordine se afla, cum poate fi contactat si skill-uri sau hobby-uri comune.
Feedback la un click distanta
Majoritatea angajatilor au anumite retineri cand vine vorba de a oferi feedback real si transparent, ori se poate intampla ca feedback-ul sa intarzie mult dupa finalizarea unui proiect, ceea ce poate face ca acesta sa fie incomplet sau chiar sa nu mai fie relevant. Pe de alta parte, un program incarcat poate interveni peste intalnirile alocate acordarii si primirii de feedback. Platformele ESS moderne ofera angajatilor posibilitatea acordarii de feedback punctual, rapid, dupa fiecare proiect. Acestea asigura categorii predefinite de evaluare a skill-urilor unui angajat (exemplu: lucru in echipa), dar si posibilitatea adaugarii unor categorii specifice proiectului, cum ar fi gradul de cunoastere a unui mod de lucru sau tool-ul utilizat in proiect.
O sumarizare a skill-urilor angajatilor, extrasa din descrierea postata de acestia, alaturi de feedbackul acumulat pe diverse proiecte, se poate transpune intr-o oportunitate unica atat pentru companie, cat si pentru angajati. Pot fi create echipe mixte pentru proiecte noi, prin alocarea de angajati din diverse echipe, selectati in functie de skilluri specifice, sau pot fi acoperite temporar anumite roluri pentru care nu s-au identificat candidatii potriviti. Angajatii au posibilitatea de a-si expune skilluri care nu sunt explorate in cadrul rolului curent, putand astfel sa beneficieze de noi oportunitati de crestere si dezvoltare in cadrul companiei.
Technologia ajuta la wellbeing
Pe masura ce tehnologia avanseaza, compania se dezvolta, iar angajatii devin din ce in ce mai multumiti si implicati. Platformele de tip Self-Service joaca un rol esential in imbunatatirea bunastarii angajatilor si contribuie semnificativ la consolidarea culturii organizationale, deoarece faciliteaza accesul rapid la informatii esentiale pentru angajati, incurajeaza interactiunile si colaborarea in cadrul echipelor, si reduc considerabil timpul necesar comunicarii cu departamentele de HR pentru rezolvarea solicitarilor legate de resursele umane. Aceste platforme nu doar simplifica procesele, dar si promoveaza un mediu de lucru mai transparent si mai eficient.
Utilizare 24/7
Avand o interfata intuitiva si usor de utilizat, platformele de tip ESS asigura angajatilor si departamentelor de HR o experienta fara dificultati in logare si in procesarea solicitarilor. Toate informatiile adaugate in platforma sunt accesibile 24/7.
Vizualizarea instantanee a unui volum mare de date este sustinuta de un sistem BI robust, iar pentru o afisare rapida, in functie de preferinte, se pot aplica diverse filtre.