Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 32/2020 aduce completari legislatiei in vigoare pe tema acordarii unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor din unitatile de invatamant anteprescolare.
Astfel, noile prevederi legislative reglementeaza si statutul unitatilor de educatie anteprescolara pe durata starii de urgenta. Astfel, similar cu unitatile de invatamant, activitatea acestora se suspenda pe perioada instituirii starii de urgenta prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei.
Astfel, cuantumul indemnizatiei pentru zilele libere platite este de 75% din salariul de baza corespunzator unei zile lucratoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din castigul salarial mediu brut pe economie (i.e. 5.429 lei).
De asemenea, prin Ordinul nr. 346/2020 se aproba modelul declaratiei pe propria raspundere prevazute la art. 3 alin. (1) lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 217/2020 pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant.
Aceasta este de fapt declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al angajatorului care atesta ca lista angajatilor care au beneficiat de zilele libere, precum si de indemnizatia acordata pe aceasta perioada cuprinde angajatii care au intrunit conditiile prevazute de Legea nr. 19/2020. Aceste conditii au fost detaliate in urmatorul SMART UPDATE.
Care sunt actele care trebuiesc depuse de angajatori pentru decontarea indemnizatiilor din Fondul de Garantare pentru plata creantelor salariale?
Pentru rambursarea valorii nete a indemnizatiei, angajatorii vor depune o cerere la Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, insotita de urmatoarele documente:
- lista angajatilor care au beneficiat de zilele libere, precum si de indemnizatia acordata pe aceasta perioada;
- copie a statelor de plata lunare, care atesta plata indemnizatiei;
- declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al angajatorului care atesta ca lista mai sus mentionata cuprinde angajatii care au intrunit conditiile prevazute de Legea nr. 19/2020;
- dovada platii taxelor si contributiilor aferente lunii pentru care s-a platit indemnizatia.
Sumele pentru plata indemnizației se decontează din acest fond numai pe perioada in care autoritatile competente decid inchiderea respectivelor unitati de invatamant.
Doar valoarea neta a indemnizatiei platita de angajator (incasate efectiv de parinte) va fi rambursata din Fondul de Garantare pentru plata creantelor salariale, deci impozitul pe venit si contributiile sociale aferente acesteia sunt suportate de angajator.
Tine-ti echipa la curent cu ultimele noutati legislative din domeniul HR! Pentru informatii complete legate pe acest subiect, Descarca Smart Update Aprilie nr. 2 2020 si transmite-l colegilor tai.