Implementare soft de salarizare: ce trebuie sa stii despre business-ul tau?

Procedura de implementare a unui soft de salarizare presupune, inainte de toate, o analiza foarte atenta a necesitatilor business-ului tau. Informatiile despre particularitatile proceselor de HR din companie trebuie puse la dispozitia furnizorului pentru ca acestea sa realizeze o oferta personalizata.

Sunt cateva intrebari la care trebuie sa fii pregatit sa raspunzi sau sa stii cum sa afli raspunsurile pentru ca procesul de implementare sa se desfasoare cat mai firesc si facil pentru toti actorii implicati.

Intrebari posibile din partea furnizorului de soft de salarizare inainte de demararea procesului de implementare:

Elemente care tin de calcul salarial:

  • Structura organizatorica a companiei – daca exista mai multe filiale, puncte de lucru etc.;
  • Ce tipuri de contracte au angajatii – cu timp normal/partial, contract de management, expati etc.;
  • Conditii de munca – normale/special/deosebite;
  • Program de munca – 8 ore office, ture etc.;
  • Modul de plata a angajatilor – salarizare in regie sau salarizare in acord;
  • Tipuri de sporuri;
  • Plata de ore suplimentare / de noapte / eventuale prime sau penalitati;
  • Frecventa de plata a salariilor.

Livrabile si rapoarte:

  • Livrabile de avans;
  • Livrabile care tin de administrarea de personal: acte aditionale, decizii incetare, contracte individuale de munca etc.;
  • Fluturasi;
  • Raportari catre Institutul National de Statistica;
  • Fisier pentru tichete de masa;
  • Alte raportari specifice, in functie de necesitatile tale.

Date istoric pentru a initializa implementarea soft-ului de salarizare:

  • Datele angajatilor;
  • Istoric calcul concedii medicale din ultimele 12 luni;
  • Istoric calcul concedii de odihna;
  • In ce forma se poate transmite istoricul – fisier propriu client sau fisier furnizor;

Date cu privire la serviciul prestat lunar:

  • Felul in care se vor colecta datele variabile – pontaj, concedii medicale, modificari de personal etc.;
  • Introducerea si centralizarea datelor se va face de catre client sau de catre furnizorul de soft salarizare;
  • Depunere declaratii, D205 si rapoarte statistice.

Colectare si aprobare pontaje:

  • Cine inregistreaza si aproba pontajele;
  • In ce mod se colecteaza in prezent datele de pontaj;
  • Cum se inregistreaza pontajele etc.

Toate aceste aspecte sunt relevante pentru crearea unei oferte personalizate ai, mai ales, pentru ca procesul de implementare sa decurga cat mai usor.

Un soft de salarizare interactioneaza cu multe elemente de HR, iar furnizorul trebuie sa cunoasca in detaliu specificul business-ului, de aceea aceste raspunsuri sunt foarte importante.

Vrei sa afli mai multe detalii despre implementarea unui soft de salarizare? Contacteaza-ne!

Te-ar mai putea interesa si:

Implementare soft salarizare: cum se impart responsabilitatile?

Cursuri HR, sustinute de Smartree Romania

De ce sa investesti intr-un soft de resurse umane?

Leave a Comment

Solicita o oferta!

Meniu

Newsletter

Abonati-va la newsletter-ul Smartree pentru a fi la curent cu toate noutatile din domeniul HR
Sunt de acord cu prelucrarea adresei de e-mail doar pentru asigurarea serviciului de Newsletter, conform cu Politica de Confidentialitate.

Parteneriate

About ADP (NASDAQ – ADP) Designing better ways to work through cutting-edge products, premium services and exceptional experiences that enable people to reach their full potential. HR, Talent, Benefits, Payroll and Compliance informed by data and designed for people. Learn more at www.adp.com. ADP, the ADP logo, and Always Designing for People are trademarks of ADP, LLC.

Suntem membri

aramt-member

Certificate

iso9001-2015
iso27001-2013