Masuri de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul COVID-19

Din 29 mai au intrat in vigoare o serie de masuri de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2. Aceste masuri au fost reglementate de Ordonanta de Urgenta nr. 92/2020 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 459.

Principalele prevederi ale acestui act normativ fac referire la:

a) Angajatii care au beneficiat de indemnizatie de somaj tehnic

Incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatorii ai caror angajati au beneficiat de indemnizatia de somaj tehnic prevazuta de OUG 30/2020, precum si angajatorii ai caror angajati au fost in somaj tehnic in baza prevederilor Legii 53/2003 – Codul Muncii, in perioada starii de urgenta sau alerta, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, de decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut.

Conditii de acordare:

  • doar angajatii care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile;
  • mentinerea raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri;

b) Angajarea somerilor

  • Angajatorii care in perioada 1 iunie 2020-31 decembrie 2020 incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta, inregistrati ca someri in evidenta ANOFM, primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.
  • Angajatorii care incadreaza in munca pana la data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, persoane cu varsta cuprinsa între 16 si 29 de ani, inregistrati ca someri in evidenta ANOFM, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.

Conditii de acordare:

  • mentinerea raporturilor de munca pentru o perioada de minimum 12 luni de la împlinirea termenului de 12 luni in care se primeste ajutorul.

Pentru a afla cum se acorda si deconteaza sumele mentionate mai sus, Descarca Smart Update Iunie nr. 1 2020 si transmite-l colegilor tai!

Nota de confidentialitate: Completand acest formular, imi dau acordul pentru prelucrarea datelor personale, doar in scopul pentru care au fost solicitate, conform cu Politica de Confidentialitate.

Leave a Comment

Solicita o oferta!

Meniu

Newsletter

Abonati-va la newsletter-ul Smartree pentru a fi la curent cu toate noutatile din domeniul HR
Sunt de acord cu prelucrarea adresei de e-mail doar pentru asigurarea serviciului de Newsletter, conform cu Politica de Confidentialitate.

Parteneriate

About ADP (NASDAQ – ADP) Designing better ways to work through cutting-edge products, premium services and exceptional experiences that enable people to reach their full potential. HR, Talent, Benefits, Payroll and Compliance informed by data and designed for people. Learn more at www.adp.com. ADP, the ADP logo, and Always Designing for People are trademarks of ADP, LLC.

Suntem membri

aramt-member

Certificate

iso9001-2015
iso27001-2013