5 beneficii ale utilizarii portalului de self-service destinat angajatilor

Angajatii sunt considerati a fi cea mai importanta resursa a oricarei companii, iar cresterea gradului de implicare si de retentie a acestora a devenit, in ultimul timp, una dintre principalele preocupari ale organizatiilor din intreaga lume. Printre eforturile constante pe care companiile le fac atat pentru a atrage talente, dar si pentru a le retine un timp cat mai indelungat, se numara si integrarea tehnologiei in eficientizarea relatiei dintre angajati si departamentul de HR.

In acest sens, o solutie care vine in sprijinul companiilor este chiar portalul de self-service. Prin intermediul acestei interfete, adesea componenta a unui software HCM performant, angajatii au posibilitatea sa-si vizualizeze informatii personale, sa intocmeasca cereri de concediu si sa isi genereze singuri diverse tipuri de adeverinte, fara sa mai fie nevoie sa se adreseze departamentului de HR. De cealalta parte, si specialistii de resurse umane au de castigat prin implementarea unui astfel de soft intrucat acesta ii degreveaza de multe sarcini repetitive si consumatoare de timp si astfel ei pot acorda mai mult timp activitatilor care aduc plus-valoare in organizatie.

Iata cateva beneficii pe care un portal de self-service le aduce in cadrul unei organizatii:

1. Ofera o experienta pozitiva angajatilor

Pentru a promova un mediu de lucru pozitiv si pentru a spori implicarea angajaților, tot mai multe companiile apeleaza la aplicatii de self-service destinate angajatilor. Un astfel de portal nu face altceva decat sa centralizeze informatiile de interes pentru acestia intr-un singur loc, oferindu-le in acelasi timp acces la informatii personale, inclusiv la date din contractual de munca, la numarul de zile de concediu pe care le mai au disponibile, precum si la flutarasul de salariu.

2. Economie de timp

Daca au la dispozitie un portal self-service, angajatii nu mai trebuie sa se indrepte catre departamentul de HR pentru a inmana o cerere de concediu sau pentru a cere sau a ridica o adeverinta. Toate aceste lucruri le pot face online, direct in portalul care le este destinat. Astfel, economisesc timp si energie.

De asemenea, self-service-ul va reduce considerabil si volumul de lucru al departamentelor de HR din perspectiva administrativa, permitandu-le acestora sa se concentreze asupra activitatilor mai importante, care contribuie la succesul unei organizatii.

3. Securitate si confidentialitate a datelor

Atunci cand au de-a face cu o aplicatie de self-service, angajatii nu trebuie sa-si faca griji in ceea ce priveste securitatea si confidentialitatea datelor lor si asta pentru ca accesul intr-un astfel de portal este intotdeauna unul securizat, care se poate face doar pe baza de credentiale proprii fiecarui utilizator.

4. Transparenta si vizibilitate

Un portal self-service ofera posibilitatea angajatilor sa isi vizualizeze oricand doresc soldul de zile de concediu. De asemenea, luna de luna acestia isi pot vizualiza si descarca fluturasii de salariu. Aceasta transparenta incurajeaza increderea si comunicarea deschisa intre angajati si organizatie.

Si pentru manageri o astfel de aplicatie este extrem de importanta intrucat ofera vizibilitate asupra angajatilor care sunt sau vor fi in concediu si astfel, pe baza acestor informatii, isi pot planifica eficient activitatile.

5. Acces la informatii si documente de oriunde si oricand

Angajatii pot accesa informatiile disponibile in portalul self-service de oriunde s-ar afla. Acest lucru ii avantajeaza mai ales pe acei salariati care lucreaza remote intrucat ei nu vor mai fi nevoiti sa se deplaseze la birou pentru a ridica o adeverinta de salariat deoarece o pot genera direct de acasa, din aplicatia self-service.

Cu siguranta, toate beneficiile expuse mai sus vor simplifica considerabil fluxul de lucru dintre angajati, manageri si departamentul HR in cadrul oricarei companii, iar rezultatele pozitive nu vor intarzia sa apara.

Exista sanse mult mai mari ca un angajat care are acces oricand, printr-o interfata intuitiva si user-friendly, la informatii detaliate care chiar conteaza pentru el, sa se declare un angajat multumit de job-ul pe care il are si sa devina mult mai atasat de organizatia din care face parte si astfel sa incerce sa devina mult mai productiv.

Pe langa cresterea productivitatii si imbunatatirea ratei de retentie a actualilor angajati, o aplicatie self-service ajuta si la atragerea talentelor de top in timpul procesului de recrutare si asta pentru ca din ce in ce mai multi candidati doresc sa lucreze pentru companii care folosesc solutii tehnologice intuitive pentru a permite angajatilor accesul online la informatii personale si la fluxurile de HR.

Leave a Comment

Solicita o oferta!

Meniu

Newsletter

Abonati-va la newsletter-ul Smartree pentru a fi la curent cu toate noutatile din domeniul HR
Sunt de acord cu prelucrarea adresei de e-mail doar pentru asigurarea serviciului de Newsletter, conform cu Politica de Confidentialitate.

Parteneriate

About ADP (NASDAQ – ADP) Designing better ways to work through cutting-edge products, premium services and exceptional experiences that enable people to reach their full potential. HR, Talent, Benefits, Payroll and Compliance informed by data and designed for people. Learn more at www.adp.com. ADP, the ADP logo, and Always Designing for People are trademarks of ADP, LLC.

Suntem membri

aramt-member

Certificate

iso9001-2015
iso27001-2013